söndag, januari 2

Jag känner mig så kär....


...i livet. Jag är förväntansfull för de kommande året. För de första väntar jag hem min skatt idag. Han kommer med bussen ifrån Vimmerby idag. De riktigt pirrar i magen, att man kan vara så förälskad i sitt eget barn, inte konstigt heller med en så underbar Unik kille som Albin. Jag ska laga hans festmåltid som han älskar, mat är alltid uppskattat av denne unge herrn. Lovely...
Och sedan kliver jag in i mammarollen igen, de känns riktigt skönt att göra de igen, efter ledigheten från varandra.

Och så har jag några stora mål livet som går till sitt slut detta år. De har pågått i många år, men nu äntligen har jag snart rott dom ihamn, min titel som murarinna är klart efter 3 års slit, och de är jag mycket stolt över. Dels för att jag har klarat den mansdominerade branschen så gudomligt bra, utan att behöva ligga till mig mitt yrke, Som en äldre herre trodde inom byggbranschen, att jag hade gift in mig i firman. Då jag svarade honom rakt av, - Du röris sa jag! jag har inte behövt knulla till mig mitt yrket, utan med intresse och lite jävlaranmat så går de alldeles utmärkt att bli kvinnlig murare, så de så gubbe!!
Men de gäller att stå på sig som kvinna Och att jag har orkat med de tungt fysiska biten, men vilken kropp jag har fått! tack för den.
Alltså, Klar fullbetald Murare och plattsättare, blir nummer 1 på mållistan. För de andra, är att jag får uppleva våren sommaren i Stockholm, detta drömde jag om i många år och framförallt att få jobba här, med allt de gamla genuina byggnaderna som skall rustas. Här vill jag vara med och prägla.
Detta är mina mål som jag länge har kämpat för, men allt går att ro i hamn bara man vill.

Och så fyller jag ju år imorgon :-) jag älskar verkligen att få bli äldre, vackrare och förståndigare med åren. Nästa år blir jag 40, och de ska jag banne mig fira. Då blir de fest :-)

Grattis till mig själv i förskott...Älskar livet och de jag har uppnått hitintills.

Kram lilla Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar