måndag, september 6

Idag ägde jag ställningen :-)

Wow, vilken komplimang jag fick idag!! Två bohema smedgubbar var idag på jobbet, ålder på dom såg ut som någonstans mellan 65 och döden. Den ena hade nog aldrig sett en sax eller en rakmaskin, totalt igenvuxen i ansiktet och stripigt hår, de ända man såg var hans ena trasiga svarta tand som blänkte till igenom hela busken när han log, de ända han kunde hantera var en typ rondel.
När de anlände högt uppe på ställningen ca 20 meter över havet, vart de båda som till två jättelika fågelholks ingångar i leendet. Gubbarna vart så paffa och sa att de hade aldrig hade sett en svensk kvinnlig murare, bara ryska kvinnor i ryssland som drack koskenkorva hela dagarna! Jisses, jag fick gåshud och tänkte på de ryska kulstöterskorna i friidrotten, småväxta, butchiga och håriga ifrån överläppen till fotknölarna. Kvinnor man gärna inte rultar runt med i sänghalmen en natt :-O De var riktiga bruttor de sa gubbarna, med en k-t blick ;-)
- Vad kallar ni såna som mig för da, frågade jag herrarna? Som svar fick jag oväntat, -en snygg tjej i ett par skor! De svaret nöjer jag mig med, vad kan man annars förvänta sig, en dag på jobbet :-) Men de gjorde som jag sa till dom, och lite till :-) Gött mos för gubbarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar