onsdag, juni 10

God morgon!
Slog till med en sov morgon denna dag, de är skolavslutning. Vi ska närvara på Hjalmarbergmans teater 9,30-10,45. Såklart har jag laddat med snytnäsduk, blir så rörd vid såna här tillfällen. Abbe är ovanligt lugn, vet att han var nervös förra året, men all energi gick åt till studentskivan som i helgen va. Han känner oxå igen teatern där han ska va idag.

Igår avslutade jag min samtals kontakt, jag har haft under våren, ska erkänna att de varken gör till eller ifrån, klokare än så här kan jag tydligen inte bli, bara lära mig av vad livet har att gett, ta nutiden som den kommer och förvalta den till de bästa. De händer saker och på vägen, både tråkiga och roliga. Men ska fånga upp glädjeämnen mer positvit och tänka på dom.
Just nu funkar allt bra på jobbet, lever fortfarande på att jag vart förtroendevald till lagbas, dessutom byggnads första kvinnliga inom byggbranschen, de ni ;) känns smickrande! Tack för de bossen för att du tror på mig.

Annars min fritid, jobb jobb och mera jobb. Jag gillar de och något jag väljer just nu, men saknar ett riktigt liv, utöver min fritid. Jag har inte hunnit med att besiktiga min hoj klar, de måste jag ta och göra, byta avgassystemet och bara visa upp den på kontrollbesikningen.
Saknar mer vänner ett socialt liv, jag är bara mamma och Murare och för lite bikers.
Är de så de ska va? Nu har jag sonen visserligen mycket, men de trivs jag med, men då jag är ledig, vad har då Örebro att erbjuda mig, not. Jag vill kunna ha tillgängligheten att träffa likasinnade kvinnor i min egen ålder, vart finns dom här? De är svårt att vara gay i mindre städer då man är i den här genuina åldern ;)
Ska förtälja att jag jag har satt upp mig i bostadskön i sthlm, locka mig själv och se vad som erbjuds, de tar år innan man får något. Men en dag ska jag vara där, en rottlös person kan lätt flytta på sig. Bara man ser till att ha de bästa omkring sig.

Ha en lovely day....

1 kommentar: