lördag, juni 6

6 Juni!


Jaha...då ligger man här och funderar över livet och annat små och gott.

De pendlar mellan allvar, full i fan och till ingenting.

Jag känner att de har tagit sig till ett nytt kapitel av min inehållsrika liv. Jag har rikedom på livet som är mig värt mycket. Sedan finns de dom som har andra kvantiteter på livets innehåll, jag beundrar dom som orka engagera sig politiskt, för samhälle och andras människor rättigheter och allt de där ni vet!

Nej jag läser in och hör nyheter, visst blir jag berörd av allt som händer, jag kan tycka si och så. Men sällan är de något som diskuteras i min omgivning, jag har själv valt mitt umgänge, mitt liv, där de sällan tas upp sådan diskusioner, de kan vara lite synd. Men inget är för sent att angagera sig, eller hur?


På tal om kapitel, så i allt som händer och har hänt, så har jag sått ett frö. Ett frö som har länge legat där och velat bli sådd. Jag har nu satt de och kommer att vattna och vårda den på sin väg, men för att de ska bli en stark stam, så ska man inte driva den för hårt. De ska skynda långsamt

och de ska jag göra....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar