onsdag, juli 15

Ännu en dag förgylldes....

Man vaknar på morgonen och inget vet om vad som skall komma! Samma kväll kan du har fått fyllt ett nytt liv, nya upplevelser, kanske en förälskelse...Inget man vet i förväg...Men nog så spännande att få gå i händelser i förväg, att få drömma och längta efter ett ögon blick en magisk händelse, vad vet jag. För varje gång någon önskar mig dessa ord, att du kommer att finna din kärlek, så pirrar de i magen. Jag blir nästan som ett barn på julafton, full av förväntan, de är spännande. Och med de i sinnet, tror jag man blir mer motaglig att finna kärleken...Inte för att jag letar just nu, de finns liksom inte på min karta att finna någon ny kärlek just nu, jag håller på för fullt att läka i själen ännu. De satte sina spår de här, vill helst glömma och inget minnas. Vänner blir otroligt viktiga i sånt här skede, tackar alla dom som på min väg har lyft mig.Var på ett jobb besök idag, hos en underbar Norrman, han var gay likaså min vän och jag, som jag hade med på utflykten. Tjejkompisen och jag hojade till stället utanför stan, vi hamnade vid en vacker sommarbostad, som ägdes av Normannen. Ett givande samtal i sommargrönskande trädgård som fick mig att fundera över ett och annat. Känslan av att funnit två nya vänner, var ganska så given, de klaffar bara så där rätt på alla plan. Så naturligt och rätt de känns, och att höra kloka ord från en främling är ganska så facinerande, jag vart tagen av de hela. Rätt stämning och rätta människor, kan säkert vara ett livsavgörande läge för att de ska förutse en närmare vänskap, kärlek eller vad de nu förmår att bli.Visst är livet allt förunderligt skönt, bara man är nyfiken och bered på att ta emot, så löser allt sig på en enklare nivå, varför komplicera när de kan vara så enkelt...Hmm..de är en gåta..Snart ännu en ny dag och åter nya vingslag, vart den ska mig ska bära må tro....//Anna

1 kommentar: