torsdag, juli 30

Lyckans hus och skräckens hus!

Syster Carin och jag bor i varsin Slottstad, alldeles för långt ifrån varandra, men de går.
Hon i en hyresrätt i kalmar stads vackra gator, jag i en bostadsrätt i Örebro, bland ca 80+ som min grannar ;) Vi trivs båda med våra boenden, inredning i hemmet ligger oss gott om hjärtat.
Men en kväll händer de på samma gång, jag måste bara berätta! Jag har min närmaste granne Maja 86 år, vi tittar till varandra ganska ofta, ibland tar vi oss en tuting ihop och pratar om allt. får ett sånt gott skratt. Maja kom i måndags kväll in till mig med en slant som hon sa 500 riksdaler, den skulle jag bara ha, för att jag är den jag är, söt hon är. Roa dig på Priden med den fick jag som uppmaning :)...De ska jag göra Maja, jag ska ta ett glas bubbel och tänka på dig och mig ;)..Då myser ho frua ;)..Men Carins Granne han ville något annat samma kväll..I köksfönstret, ser Carin ambulans och polisbil utanför och de är i lägenheten jämte Carin, senare kom bårbilen. En kille i endast 30 års åldern, vill inte längre leva! Tragedi olustighet befinner sig sinnet. Vad kan man göra som granne sa Carin, varför bryr vi oss inte mer om varandra?
Man hälsar och går sedan in var och en till sitt...Ja Frågorna blir många...
Man tänker till, för guds skull! En tanke ett par ord till varandra och alla, kan bli ett ögonblick som förgyller dennes dag, håll inte vad du känner utan ut med språket. Bry er mer om människor som finns , vare sig du känner el inte känner individen. Ett öppnare samhälle skull innebära mycket mer kärlek och omsorg för varandra. Lova mig själv att bli bättre på de.
Gör ni de med, blir vi fler!

Kram varandra i världen, inte bara i trafiken.../Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar