fredag, juli 17

Har stannat upp och tänker efter!

Jag känner mig på väg till någonting, kan inte ta på vad exakt!
Några stadiga mål är man alltid på väg till, livet, jobbet, till familjen.
De är mina trygga mål. Sedan har jag de som är mindre trygga , men är lite mer spännande.
Jag känner mig på gång, något ska hända. Kanske de är en lottovinst på min stånde rad, kanske en radikal vändning på mitt liv, de känns temporärt här just nu. Jag har liksom inte infunnit mig min ro på min plats, funderingarna på hur jag ska gå vidare, mal inom mig...
Är otroligt sugen på att slå mig till ro på en vacker plats, där jag har en lummen trädgård omkring mig, några land, äppleträd, en stuga som inte alls är i de nyaste skicket. Bodar, skrymsel och annat bråtte...Tystnaden...gud så skönt.
Jag ska funderar en stund till, vänta in de rätta tillfället, jag vet den kommer inom sin tid.
Medans jag väntar, tar jag dagarna som de kommer, tar mina löparundor längs med svartån, tar min härliga turer på hojen, stannar på en vacker plats, andas in luften och känner mig så där härligt fri.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar