söndag, juli 19

Livsnjutare i fulla drag...

Jag går in på min andra vecka av semestern, som icke närvarande mamma, murare utan bara livsnjutare.
De känns lyxigt, men så nödvändigt. Kan inte påstå att jag lider av dåligt samvete, för att ha ledigt utan sonen. Vi behöver time out, sedan kör vi en hård termin här i Öret igen, hela hösten. Vad han ska börja på för aktiviteter utöver skolan, har han inte bestämt ännu. Hoppas inte de blir Hockey igen, jag hatar att står i en ishall och frysa häcken av mig. Men men..vill han så gärna så ska jag ställa upp på mitt hjärta. De finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder...

Denna helg har tillbringats i glada vänners lag, åkte till en underbar nyfunnen vän i fredags, jag gränslade över min bettan och gasade mot Vingåker, helt underbart väder. Solen glänste på kromet, i mitt sinne fylldes ett behag av frihetskänlsla. Mot nya äventyr och nya möten..
Han tog emot mig med öppna armar likaså jag var förväntans full över första ögonblicket, vilken lyckad dag. Blev kvar tills kvällen fann sitt slut, bjuden på ett fantastisk god mat, lax, sallad,bröd och en lättare öl, på en härlig sommardäck ute på gården, en bit från huset, runt om oss var utsikten sagolikt, veteåkrar, gula åkerfält, sjön, gastande sol över våran parasoll och framförallt, mina tankar vart fyllda med nya intryck nya tankar och ny vänskap. Tack Älskade Uffe för ditt mottagande.

Lördagen ytterligare en gammal vän som tog sig tid och lunchade på Java, shopping och annat smått och gott, spanade på vackra flickor, och ännu kloka råd av Taina :)
Lördagskvällen blev så där magiskt som de ska vara en sommarnatt, bubbel, ljus, långa samtal, tystnaden, förföra, älska åter älskas...ljuvligt och kravlöst.....
Vi snackar om att ha livskvalite, just nu har jag harmonin och kvantitet i mitt liv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar