söndag, maj 31

Pingstdagen.


Jag ska först och främst tack min underbara son för dagens Morsdagpressent, han bjöd mig nämligen på stallyktan. Han plockade ur 429 kr ur sparkassan, ner i en liten påse. Och tog mor på cykeltur till stan. Fläskfile med kantarellsås, klyftpotatis och 1 stor stark, de var fint de. Sonen nöjde sig med Kyckling, klyftpotatis och cola, som tur e :)

402 kr gick kalaset till, de var ett bra överslag från en 8-åring tycker jag. Han slängde upp påsen på disken, och sa de är 429 kr, han fick 27 kr tillbax utan att bartendern kollade av stålarna.

Han är underbart smart min kille, jag njuter verkligen att se han i action. Erfteråt hamnade vi i stadsparken för att ta en glass, där var fullt pådrag av en festival av något slag, musik och alla dess ungdomar. Ett minne av Hultsfredsfestivaler dök upp i min minnes agenda, många år hängde man där, bland allt skrott och korn. Nöjdast var man att man var nära hem till sängen i Vimmerby, då de andra fick ligga på festivalscampingens tältplats, rena rama stian.


Helgen har varit en av de lugnare och bara i Albins tecken, vi har haft de skönt och bra.

Han känner av att jag kämpar för varje dag, de tar emot ännu, kan inte låta bli att ta de så himla personligt. De är fel, de vet jag. Felet låg inte hos mig, men de gör fortfarande ont.


Imorgon börjar en ny arbetsvecka, de känns skönt. Att få jobba sig ut skiten är medicin för de mesta. Denna vecka ska sprutas, stockas, ruggas. Nu jävlar ska de äntligen hända saker igen, de har bara förberätts en lång stund nu. Massor av vatten måste jag dricka, jag har gått ner 3 kg, vill inte tappa mer.


Och idag fick jag något som jag värdesätter, en förfrågan om att komma över till Gotland några dagar på semestern, de ska jag tack ja till. Tar hojen över och få bo hos mina finaste vänner. Salta bad, sol och friska vindar från hojen. Visby på party och sen vet jag att dessa tjejer tycker om god mat, de hittar säkert upp de bästa, för de bästa ;)


Livet går vidare, var så säkra....

3 kommentarer:

  1. Wow vilken son!!
    Det var en vacker och fin gest från en 8 åring!
    Härligt att höra, man blir glad i hjärtat.

    Ta hand om dig anna, du får inte försvinna mer, du e liten nog redan!

    Härligt med Gotland! Har varit i Visby flera gånger och fullkomligen älskar stället! Som att komma utomlands! Så synd bara att det ska vara så dyrt att ta sig dit, inte klokt egentligen när det är Sverige liksom.
    För samma pengar kan man åka till Spanien eller ngt liksom..

    KramKram

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar superstar du har men det vet du ju som sagt....
    Där har du helt klart gjort något bra till 110% när du skapade å har format dena lilla man...

    Ser fram emot att träffa er i sommar....

    Ta hand om dig.
    Kramar från Västerås...

    SvaraRadera
  3. Livet tar sig underliga svängar ibland... Fick höra idag om det som tydligen hände i våras. Och en sak kan jag lova dig.. "What comes around, goes around". Vet inte om du fattar vad jag menar, men du vet.. vissa saker slår alltid tillbaks.

    Ha det gott

    SvaraRadera