måndag, augusti 3

Ärligheten!

Ärlighet sätter jag väldigt högt, de är något som vinner respekt och långvarig vänskap.
Hur än jobbigt de än må vara att klämma fram sanningen, så är de i slutändan värt de. Trot eller ej, de är min filosofi och tror de är många som delar den med mig!
De värsta jag vet är lögner, som grundar sig på tron att de skulle skydda den utsatte för en tråkig situation, noppe. De är värre att förstå att ens vän har gått bakom ryggen än att ta de riktiga sanningen. Ärlighet fick jag senast idag, de gör till en början väldigt ont. Men bättre att ta de med en gång då vänskapen är nyfunnen, och låta sanningen komma fram, tack ska du ha fina underbara DU! De finns fler människor som har begått brottet lögn, som har ljugit om sin identitet, sin levnad, sin kärlek till mig. De som har vågat och vara rakryggade och bett om ursäkt och till slut sagt sanningen, de har absolut vinnit något alldeles extra hos mig. Men den som inte ber om ursäkt är självklart inte värda min vänskap. Nu har jag inte bara massa människor med lögner omkring mig, tvärtom. Men när de väl blir, blir de sårbart och en ytterligare en lärdom. Livet är till för sina prövningar, såsom goda som onda.

//Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar