onsdag, augusti 5

Hon lever som Mamma, Murare och Livsnjutare!

Jag ska försöka förklara min presstext! Mamma är jag en stolt sådan, jag har valt att skaffa mig ett barn, men han har inte valt mig som Mor, de bara blev så. Visst är de väl som ett lotteri, utan nitlotter, alltid kommer de ju ut något :) jag fick min son. Och jag försöker göra allt i min makt för att stärka och säkra hans framtid. Ibland som ikväll kände jag mig håglös, en bagatell igentligen som blev för känslosamt och lite för stort, men båda var vi trötta och tårarna kom på oss båda. Vi hamnade i varandras famn och grät en stund, varför förstod vi inte någon utav oss.
Sällan sällan händer sånt här, men de sätter igång många tankar. Jag är bara en enkel mamma som försörjer oss båda i en enkel tvåa, vi har de vi behöver och lite mer därutöver. Men allt för enkelhetens skull. Jag är stolt att fått bära denna ära i hans 8 år, och kommer att kämpa minst lika länge till, och ytterligare lika länge till :)

Murare är jag 75% av en heltidstjänst, resten hämtar jag andan. Jobbet lever jag för, där känner jag mig tillfredställd och behövd. Kvinnan som vet sin plats och visat sin plats, jag är en av dom alla ca 80 anställda killar, jag är den ända tjejen. Gay, kvinna och halvgalen. Men är älskad av dom alla :) Ingen är mer värd än den andra i mina ögon och öron, därför intalar jag mig själv, om att min omgivning ser mig likaså, kalla de självförtroende eller ej, men de funkar för mej.

Livsnjutare, och tredje kapitlet i min lilla bibbel.
Kom ihåg allt som skrivs här, är just de som är i nuet. De kan vara mycket i mina tankar som är under utveckling, hoppas du hänger med mig nu, ska försöka beskriva de så gott de går!
Alltså, livsnjutare kan man se på olika sett, för min del går de ut på att leva här och i framtiden, känna livskvalite. Jag är så stolt över att jag är den jag är och tillåter mig leva den jag vill vara. De gjorde jag inte för ca 5 år sedan, då levde jag endast för andra. Och vet ni vad, även om min far som är den ända som tydligen inte kan acceptera mitt liv, har vänt mig ryggen, så är jag en lycklig harmonisk människa idag, jag är älskad av dom som jag vill bli älskad utav, de är de viktigaste. Att vara livsnjutare innebär för mig oxå, att få tillaga en god middag Måndag som Lördag, dagen kvittar, huvudsaken är att jag gör de för våran och min skull. Livskvalite är att få ge komplimanger till någon som förväntar de som minst, att se glädjen i en människa som minst hade förväntat sig de, de är oxå en glädje i mitt hjärterum. Livskvalite är oxå en känsla att få vara nöjd med de man har och inte bara vilja ha. En rökigt Wiskey kan jag inte heller utelämna, de känns lika exklusivt som att få ligga bredvid en vacker naken kvinna, låta fingertopparna vandra sin egen väg över hals, magen, höfter, lår...hmmm. Livsnjutare är en gåva att tillåta sig njuta av de underbaraste, samtidigt som de enkla tingen. Vad säger ni om de, är vi överens?

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar