fredag, augusti 21

Ikväll faller regnet, ikväll känns de som att hösten har kommit. Min bästa tid är kommen, jag har alltid tyckt hösten är de vackraste på året, med dessa färgskiftningar, höga luften, skörder av alla dess slag, svamp, blåbär, lingon, kräftor, trädgårdar som har ömsats av flitiga fingrar sommaren igenom, de ger nu sitt resultat. Åhh..mys mys, som att få tända alla värmeljus, krypa ihop i soffan med någon man tycker om eller bara en varm pläd omkring sig för den som endast vill ha de. Hösten ger mig mer lugn i kroppen, förväntningarna släpper allteftersom, de som vår och sommaren jagar upp oss med, tyvärr. Endast 37 år har gått av mitt liv, de känns ibland långt, men oftast väldigt kort. Jag vill hinna med så mycket, samtidigt som livets lugn har krypigt mig allt närmare. Harmonin i min kropp och själ kan säkert ha påverkats av de jag har i mitt bagage, äntligen lär man sig av sina...vill inte säga misstag! Men alla min handlingar har gjorts av egen maskin och egen tänkande, de kan man inte skylla på någon annan än sig själv. Oftas fattas dagens beslut av grundläggande värderingar, man har lärt sig av från tidigare liv.
Beslut är något som jag kan se som kravfyllda måsten, de kan vara stora som små beslut, hela tiden brottas jag med dom. De finns några viktiga beslut att ta just nu, fast igentligen känns de självklart, jag ska följa mitt hjärta, och grunda beslutet på de, tiden får utvisa om de var bra eller ej. De må endast ingen veta. Ibland måste man våga satsa för att vinna, de är så sant så....

//Ni finns i mitt hjärta...Anna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar