fredag, maj 22

När ska regnet sluta att falla?

De regnar både ute och inombords, de händer saker i mitt liv som jag inte kan förstå.
Men har super fina vänner som ställer upp och lyssnar, de är de jag behöver just nu. Och självklart en otroligt varm barm skulle sitta fint, när smärtan är som värst vill jag bara ha närhet. Avisad är en fruktansvärd känsla, förstår inte hur man iskallt bara kan göra så här...

Vad är de för en människa jag har låtit mig tro på? Varför är jag så envis och hoppas på de man hör. Fattar inte hur människan bara kan backa så plötsligt utan att vi ens har pratat om de...
Ja de är många frågor inom mig...
Jag är definitivt inte guds bästa barn själv, men sanningen och ärligheten finns där, då skäms jag hellre för min egna handlingar. Jag står för de jag gör, men kan ändra på vissa betenden och de kommer jag att göra så småningom.

Nu ska jag bara vara mamma och ta hand om min underbara son...han har snubblat och ramlat på en vass sten. Djupt jack i pannan som inte går att sy el limma, krossat är de vad de är runt om. Skrapsår på kinden, de ser riktigt otäckt ut. Nu ska vi vidare till Kirurgen idag, se vad de kan hitta på, annars får de bli ett fult ärr där. Han har redan en massa, och som han säger vill han ha fler...skitunge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar