måndag, maj 11

Slicka på en visp...



...de var inte de lättaste! Har ni provat? Ja de har väl alla gjort.


Måndag igen och då står på schemat bakdag för sonen. De kommer jag inte ifrån hur jag än vill slippa. Men men..nu efter ett par år så kan han ju recceptet i huvudet själv, så jag slipper att hjälpa till. Men jag är ju med i köket för att få smaka på kladdkakan..mums. Han vispar ihop indegrienserna med elvispen, jag som är han närmaste i hjärtat, får ju äran att slicka vispen. Han är ju inte dum grabben, själv tar han en rejäl omgång slick på slickepotten. De blir ju mer och lättare att slicka av, *ler* medans jag övar färdigheten i tungan, smidiga som få är jag ju redan *blink*. Men attans när man är så där sugen på en slick så de vattnas i munnen efter söt kladdkaka, fan vad svårt de blir då! Just när jag står där och slickar som bäst, tänker jag hur jag ser ut och hur smetig jag känner mig runt min mun , eller föresten runt hela fejset. Då tänker jag en extra gång att jag inte får glömma mig att tvätta runt mun sen. Tiden går, kakan är i ugnen, middagen är avklarad och jag ska på uppdrag och sonen ska vara hemma själv och mumsa på kakan. Lite då och då slickar jag mig runt munnen och känner något söt i min mun, men tänker inte mer på de. Utan har huvudet fullt med andra tankar..jisses.

Ut ur min dörr stiger jag ut och ska ut och åka bil, springer på min granne som är nyinflyttad, och hejar lite snabbt och pratar lite dittan, hittan men tänker på !!!!! ;) .
Glad i hågen och lite smickrad blir jag då över att han tittar så dant på mig, för han är ju så supersnygg, inte för att jag gillar den sorten, men kan allt tycka även de manliga har sin charm ;)


Väl iväg i bilen så så tittar jag mig äntligen i backspeglen, de skulle jag ju ha gjort för länge länge sedan, men hur ser jag ut!!! Jo, kladdkaka runt hela min mun och ända ut på nästippen, får mig ett gott skratt. Men vad fan, de var väl la tur att de inte var hans söta fru, eller ännu värre, varit inne på Willys och handlat bland alla söta kassörskor, då hade jag ju fått bytt butik resten av livet. Så kan de gå när man slickar på ;)


Annars en kul grej idag. De ringde en Stefan från Tidningen Auris, och frågade om jag ville ställa upp med ett repotage. Tidningen är mest manad till HRF, kolla in http://www.auris.nu
Tanken kom ifrån Närkes Allehandas repotage om mig från ett tidigare tillfälle.
Kan man säga nej, när man har så mycket att bjuda med sig, de vore ju himla dumt och inte gå med ett gott exempel på hur bra de kan gå. De vore ego att inte göra de!


Så han ville komma och plåta först med sin fotograf på mitt jobb, de ska han få göra, då ska han få se mig att spruta ;). Sedan hem till mig och sitta i lugn och ro och ta interjuvn, -vad tror du om att sitta ett par timmar sa han ? Ska du ha en story grabben, så boka du 3 timmar, sa jag. Ok sa han och skrattade, då gör vi så.


Snälla ni, gör inte som jag! Att glömma bort och tvätta sig om munnen, tänk att man aldrig blir vuxen och lär sig :O




1 kommentar:

  1. Ha ha ha ha du är ju för häääärlig!!! Oj oj jag hade velat se det där :)

    Lycka till med intervjun, du börjar få in vanan nu ;)
    Säg till när det är publicerat, jag vill läsa!
    Bamsekram

    SvaraRadera