söndag, april 19

Att våga ta för sig av livets goda.


Åh en sån härlig helg, bättre än på länge.

Började så bra med en ledig fredag, tillsammans med min kära. Att få vakna ihop tillsammans är så underbart skönt, att få sina händer fyllda med något så underbart som len hud. Att få känna värme och kärlek från någon annan människa, ja de var ett tag sen sist. Jag njuter av en härlig barm, kyssar och annan lek ;) kan inte låta bli att sända en tanke på mina murargrabbar som får jobba och slita på byggställningarna, och här ligger jag och bara gottar mig. Vet att även dom sänder mig en tanke oxå, de bjuder jag på..smisk och pisk era fulingar :)


Fredags pyssel, med en massa viktiga papper, damen tar sig an damsugaren. Hon sköter sig ypperligt duktigt kan jag säga, däremellan servar jag med lunch och en och annan städ puss.

Kvällen blev en supertrevlig afton med goda vänners lag, vi drack GT och rökte ciggarer på deras Balle (Balkong). Och vart lite smått berusade som man blir när man har kul.

Trevlig middag för 9 personer på Hellas, och sedan vidare på en annan pub. Att gå hem var de inte tal om, de hade bara inte gått, så en bulle (taxi) vart de hemåt natten.

Somnade som en stock, leende på mina läppar (alla fyra ) haha..


Lördagen var de en aning slöt, vi tog kaffe på sängen och tog igen oss länge och väl. Men vad fan man ska väl njuta så länge man lever, de har jag ingen ångest för. Jobbar och sliter till vardags, så varför inte som hon sa min granntant Maja 86 år för ett tag sedan, då vi satt och kukelurade över ett glas Wiskey, vi pratade om elände folk och fä..man kan ju inte annat än att supa sig full och äta sig mätt, sa hon Maja. Så sant så, och jag tog henne på orden :)


Men jo vars, vi vaknade till liv och tog oss en långpromenad, stannade till vid Musee'ts resturang, där fixade dom ihop stek strömming potatismos och rårörda lingon. Till de vart de en kall bira. Promenaden fortsatte till Biografen, där vart de "män som hatar kvinnor" den var bra, och jag hörde nog de mesta, satt så slingan gick in i mina små sötisar, (apparaterna). Ska tala om att första gången jag var på bio här i Örebro, så hamnade jag helt fel i slalongen, de är viktigt med oss som har hörapparter att man sitter i mitten av salongen, för att slingan (ljudet till app) ska funka bra. Och de kan jag tala om att de gjorde ju inte jag,,,jag skulle ju då se titanic, men fick en salig blandning av andra biografer i mitt öra, de var actionfilmer och annat smått och gott.

Jo småläning är jag ju, men vill inte betala för att se en film och höra fyra. Där går gränsen...


Nåväl..helgen forsatte så här trevligt hela helgen, och vips var min kära borta igen, de går så himla fort. När man har kul som de säger...


Nu ska jag lägga mig, och imörra är de jag som springer på ställningarna på jobbet med mina killar igen. Och tänker på hur fint de var när jag vaknade till hennes härliga barm i fredags..hmm.

Tänk om jag inte hade de här att längta till, vad vore då livet utan de. Ingenting...


En lyckligt lottad murartjej...


Slev och smet från fröken mur :)




1 kommentar:

  1. Så sant som du skriver mitt hjärta.
    En helt underbar helg med alla sköna och härliga ingredienser som gör livet så underbart och lyckligt. :D *L*

    SvaraRadera