söndag, april 5

Lovely helg!


En bra helg för mig är en salig blandning, de gäller att hinna med så mycket som möjligt, och då bara skojsiga saker, sånt där som tvätt och städning tar jag i veckorna. De är inget som jag vill lägga min dyrbara lediga tid åt.
När Fredagen är här ska allt vara undan plockat, styktvätten fint i sin ordning i lådorna, denna vecka hann jag även tvätta mina fönster... jisses vad duktig jag är :)...
Alltså helgen var då bara vila på fredan, ensam var jag och de var riktigt skönt..Visste ju att darlingen skulle komma på lördagen.
Så Lördan hann jag mura färdigt spisen jag har pysslat med nu i 3 helger med en kompis, vi satte in kassetten och drog slangen i skorstenen, de gick allatiders. Lite förbannade var vi på varandra då de inte funka ordentligt, de svärs och kärringjävel hit och håll käft dit, men de är på ett kärleksfullt sett ;). Jag får en chans att vräka ur mig hans dåliga egenskap i ilskan. Jag är allergisk mot negativa människor, som gnäller och inte ser möjligheterna i allt och livet. De kändes skönt att få lasta av mig de till han, i bara farten. Så han blev genast bättre och de flöt på bra. De bästa med att bara jobba med karlar, de är att allt kommer fram och sedan är de bra, sällan några ältiga efterföljningar, så som vi kvinnor lätt kan hänga upp oss på. Raka rör och svar direkt, de gör att jag älskar de här jobbet och min omgiving.
De gick bra och de blev bra, de är huvudsaken.

Darlingen kom med tåget från Sthlm, och vi mötes upp med en lång varm kram på perongen..
Hem och ta en liten virre, och göra sig i ordning för en grillkväll. Sjötorpet där mina bästisar bor hamnade vi hos, trevligt och mysigt blev de....

Söndagen kvar och den får bara ängnas åt bara vara...Hämta plutOlle i Linköping framåt kvällen.
(PlutOlle) är min son, detta smeknamn får man absolut inte använda så han hör ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar