tisdag, april 14

Så de kan bli....


Nu har jag varit så där förfärligt duktig idag igen, klapp på axlen. Jobbat hårt som fan med grabbarna, vi stockar ut fasaden. Alltså sprutar på murbruk på gigantiska höga torn ca 20 meter högt och kanske 10 meter breda, därutav jag sköter långe skånskan, kaniza...jämnar ut bruket till jämn yta. Hoppas du förstår! Huvudsaken är ju att jag fattar, eller hur? :)

Jag gillar de jag gör, jag tycker om känslan att känna att jag lever, jobbar hårt gör vi allihop. Här spelar de ingen roll om du är kille eller tjej, anställd eller lärling, och de är bra, lika för alla.

Bara de, att de är snacket som blir lite tokigt ibland, jargongen som sagt på byggen!

Och helst här inom murar världen, kan de bli lite knasigt. Men jag är ju inte sämre jag heller utan jag hänger på och ibland ser jag även killarna genera ;)

Ensam tjej och den person jag är, så tycker jag de är kul med att varna dom för att spruta mig i ansiktet. För går man jämte förste sprutarn så blir man oundvikligt nersprutad, gissa hur jag ser ut! Jag håller i slangen du sprutar :O...

Stod i hissen idag med ett gäng glada snickare, de undrade om grabbarna hade doppat mig i murarhinken? för jag hade en aning med bruk från topp till tå...jag svarade ju med att jag ligger ju risigt till när grabbarna sprutar! Jamen, hur låter de!! Inte min mening att de ska bli så tokigt, men kan lova att fantasin är livlig, även hos mig.

Hela tiden blir de så här, men jävligt kul har vi på jobbet :)


En tanke slog mig idag när jag lagade maten, slickepotten! Hur ofta använder ni den? Alltså nu står jag inte bara och drömmer och slickar på den, utan använder den i de syftet som man ska ha den till. Den åker fram titt som tätt, inget får ju förfares...Mina anor från småland som spökar, snål är jag inte men ekonomisk vill jag lova.

Kom på mig själv i en pinsam situation då jag hade med mig två överfulla papperspåsar till mat affären och skulle panta, även där får inget förfares :). Jo ser ni, en colaburk fick för sig att rymma från mig och påsen. Den trillade ur och vinden fick så fint tag i den, då jag ser hela 50 öre försvinna ur mitt liv, som tur var hände detta på parkeringen, så där satte jag efter burken i vildaste jakten, och varje gång jag böjde mig ner för att fånga den så, så fick vinden nya tag. Där sprang jag med skramlande burkar i två påsar och jagade förbrilt...Tills jag efter mycket om och men fick tag i den lilla illbatingen, så svor jag på den och lade den tillbax i påsen. Då vaknade jag ur min jaktinstinkt, och ser 3 bilar står på rad och inväntar min jakt ska sluta efter cola burken...herre jisses. Hur ser jag ut igentligen? Men de skiter jag i, jag är en glad småläning som icke låter någet förfares ;)


Smålandstösa Anna :)

2 kommentarer:

  1. ha ha ha här används slickepotten och "skrapan" flitigt!
    Och du skulle bara se sweetie när hon jagar pankburkar. Hon ser dem ta mig tusan överallt och titt som tätt så stannar hon bilen så JAG får sträcka mig ut och hämta den ;)

    SvaraRadera
  2. Kan tro att du trivs med grabbjargongen stumpan ;-) ! Kram Anneli Hjelm!

    SvaraRadera