måndag, april 27

Go kväller!

Nu har jag slagit mig ner i min sköna soffa, sonen sover gott efter att tittat i sin gamla fotoalbum, när jag nannade honom kikade vi lite tillsammans. De är så mysigt att ha så många fina minnen av hans barndoms år, förstår bara inte vart åren har tagit vägen! Han är 8 år nu, och är en stolt skytt. De pratar han mycket om sitt stjärntecken, skytten på en hästkropp, den är fin och passar honom fint.

Jag har varit själv mestadels med han, då jag var sambo så var jag själv i veckorna då oxå. Då Pappan låg ute och jobbade, de har varit tufft många gånger. Men jag är glad att småbarnstiden är över, de var de tuffaste och ansvarfullaste jag har tagit till mig. Men så mycket kärlek och glädje jag har fått på vägen, de har lugnat mig som person. Och vi är starka individer både sonen och jag.

Kort och gott jag är lycklig att jag har han, fasten jag ibland kan gå i taket av ilska och frustation.
Men älskar han högt och massor.

Jag har mycket positivt på gång nu, de är mycket som händer.
De skönaste är att jag blir sambo denna månad, med min käraste. Hon skolas in här i mitten av Maj, de känns härligt att få bli tre, de var länge sedan jag hade den längtan. Men nu känner jag mig redo efter 4 års lösaktigt liv bland kvinnor, de har varit underbart kul och lärorikt att fått lära känna dom alla. Men nu har särskilt denna kvinna lyckats fånga mitt hjärta.
Och de är jag lycklig över, du är varmt välkommen hit och hoppas att du ska trivas hos oss.

Jag har jobbat hårt med mitt yrke som murarlärling, och de har slagit väl ut. Efter 1½ års anställning på en stor murarfirma Puts&Tegel så vart jag tillsatt som lagbas, och de känns riktigt kul, fasten jag aldrig i den bemärkelsen kommer att känna mig som en ledare, utan mer som en tillgång bland mina grabbar. Jag är en av dom och inget mer. Har ett stort jobb på västhaga på vägverket, där vi byter ut den gamla fasaden. Och gör en elegant putsfasad som avslutas med stänkputs, bakom den putsen, kan jag lova ligger en helvetes massa jobb och svett, men attans så kul.
De är inte bara ett jobb utan en massa kunskap, socialt umgänge, och framför allt ett jobb i dessa tider, som jag faktiskt trivs med. Fasten jag ibland undrar vad fan jag håller på med....men hoppar upp ur sängen 05,15 varje dag som en full fjädrad fjäder och är sugen på att jobba :)
Fantastiskt kul att de tror på mig, och jag har verkligen visat mitt intresse, och de känns härligt att som tjej har fått sig en plats bland dessa hårdingar ;)

De var allt för idag....

Kram på er allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar