tisdag, september 22

De är ju lovely...

....vad bra denna dag känns. Att ens hinna tänka på en ny kärlek går mig lite förbi, jag har så mycket annat skoj som upptar just nu, där jag får mer tillbax och som förgyller min självkänsla.
Ska inte bara upplyfta de positiva, de finns alltid en baksida av allt gott och ont. Men jag kan inte säga annat än att jag har lärt mig med åren att ta fram de positiva sidorna, även i de svåraste stunderna. Jag känner mig så förbannat stolt över mig själv, och de måste man få tillåta sig bjusa på, de gör ingen annan. Jo, jag hör nästan varje dag hur bra duktig jag är på ett eller annat sett, om ingen gör de så intalar jag mig själv att jag är en himelens bra människa. Som igår hade jag ett givande samtal med broder, som alltid annars, han är lite av en mentor för mig. Och säkert jag för honom. Fast han vet inte om de, kanske nu då :) Båda är vi starka psykiskt och fysiskt, envisa och arbetsamma till tusen. Vi är inmatade med de ifrån hemmet med en sträng far, att jobba utav bara helvete ungar, de lönar sig i längden, de ser oxå bra ut utåt till, de var viktigt för min far. Jo, mycket av de där sitter faktiskt i, men jag lovar att de ger oxå belöning, de känns faktiskt så. Brosan är idag sin egen snickare, vad jag har åstadkommit är mycket, mycket för mig. Men jag är inte färdig ännu på min vandringsled, mer än att uppmuntran för ett gott yrke, jobb ger mig jävligt mycket mer smak. Ensamstånde med ett barn med speciella behov, tryggad ekonomi, eget boende, hoj och bil...Vad mer kan man begära? Varje kväll lägger jag mitt huvud på min kudde, ransakar dagen och tänker på morgdagen. Jag är oftas lycklig, till 90 % kan jag säga, de händer de dagar jag av utmatning somnar med en tår i ögat. Men tårar torkar, och sömen fylls med nya krafter, en ny dag kommer alltid åter. Jag är förväntansfull på vad livet har att ge mig, jag har mina drömmar och dom ska jag uppfylla i sin som tid...

Sov sött, dröm sött.....

2 kommentarer:

  1. Anna jag är så stolt över dig, det är en ära att få vara din lillasyster. Love ya gumman!
    // Din Carin.

    SvaraRadera