söndag, september 27

Varför...


Varför köper jag kvällstidningar och läser dom inte förens senast tre dagar efter?
Och läser jag den så hinner jag inte mer en halva, sedan somnar jag ifrån.
Några goda råd till er som lever med att ha en döv hörselskaddad i din närhet..
Hör inte den vederbörande personen dig skrika på dig, så kasta sten, men träffa inte personen med stenen, de gör ont! Jag som oftas är fullt igång med mina arbetsuppgifter högt uppe på ställningar och lyssnar på radio, skiter oftas i att de finns människor vill säga mig något. Vill du göra mig observant, så knacka på ställningen med en hammare el dyligt, jag känner vibrationen. Ingen ide att skrika sig hes för en halvdöv. Tror dock inte att du säger till en blind att hämta ut de gulaste lövet i lövhögen! Ska du älska med mig i mörker, förvåna dig inte om jag svara fel på en fråga, jag kan ha missuppfattat de hela och tar en omgång till fasten du inte vill ;) Alltså ha lampan tänd så jag kan avläsa dina verbala läppar, annars kör jag på som vanligt.
Jag hörde fel en gång på rugga, (ruggar gör man när man drar med en spikbräda på en nyputsad fasad) Och hörde grabbarna sa, - kom nu Anna, vi ska nu runka..ehhh..vad?
Min manliga boss skulle hämta färgprov, jag hörde cellprov..Jisses..har dom börjat med sånt på männen! Jaja..så här kan de bli att vara lite skaddad på en av de viktigaste organen, öronen! Ibland kan de bli rätt så tjusigt att inte höra, ibland hör jag de jag vill höra, men oftas missar jag de viktigaste och mycket skitsnack. Men de bjusar jag på..

God natt alla sköna läsare..:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar