söndag, september 13


En helg av nya intryck och nya människor. Fredagen började ganska så bra, jag vart barnfri och hade planer för helgen. Och en intresant person som jag fick kontakt med, under helgens gång. Mannen berättade ett ganska så intresant liv han hade levt, jag älskar att få höra hur andra människor ser på saker och ting och levt sitt liv. Vi satt ute i bärsån, men kaffe och bröd han bjöd på. Solen strålade på oss där vi satt och pratade, endast 62 år var mannen, fasten han såg äldre ut. Han hade jobbat hårt i sina dagar, ett yrke som han berättade om han hade haft i 11 år, var som begravningsentreprenör. Under den här tiden hade han tagit hand om 60 självmordsfall, de är skrämmande. Han sa de, de har vart ett tungt jobb. Och de förstår jag....
En fråga som jag länge har undrat över, var till han om man måste vara religös för att jobba inom de yrket? Nej de var man inte, men han hade levt de livet med sina medmänniskor då, men som han sa idag, han var trött på den livsfilosofin, att ingå ett liv med enbart ett kyrkligt folk. Ja, man kan säkert bli kluven på många olika sett, att ha en tro på något gott om den kristna värderingar, samtidigt ta hand om människor som i sin olycka har valt att släcka sitt liv. Från de ena till de andra i min sinnesfulla söndag, tankarnas afton. Så saknar jag någon vuxen att dela mina funderingar med....
Ny vecka nya tag, nya värderingar, nya möten, de ser jag framemot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar